יום שבת, 5 בינואר 2013

חתונה סורית

לוחמי חירות רבים קשרו בריתות זמניות עם גורמים קיצוניים שהתנגדו למשטר הקיים, ולעיתים קרובות מצאו שהיום שאחרי החליף רודנות אחת באחרת - בדיקטטטורה של הפרולטריון, בערכים דתיים מדכאים או בנשיאות אוטוריטרית. גורמים שהתרגלו לקשור כל דוגמא של מאבק חמוש ועיקש ברודנות לערכים של חופש וחירות, הופתעו בוודאי לשמוע על הפתווה החדשה שפרסם הפוסק הסעודי מוחמד אל עריפי המתירה ללוחמי המרד הסורי לעסוק באונס קבוצתי. כדי להמנע מתופעה של יחסים מחוץ לנישואים, הציג הפוסק המלומד מנגנון של נישואים קבוצתיים מוגבלים בזמן, שיפקעו בתוך כמה שעות, "על מנת שיגיע תורו של כל לוחם."

הם לוחמים לחירות, אדמתם בוכייה,
ועמם - הוא נחוש ונכון.
כבר שנתיים בקרב, בתנופת עשייה, 
לוחמים עד כדור אחרון. 
כבר שנתיים בקרב, ונפשם הומייה,
למגע וליטוף ופריון.
והמטיף הנבון, והוא רב תושייה,
כבר הגה ממוחו פתרון.


כך מוחמד ל'עַרִיפִי, איש דת מכובד,
התבודד במנזר אדיקוּת.
וממוחו הקודח, חריף וגם חד,
הבליח ברק של פשטות.
את לוחמי הגבורה הקמלים שם בדד,
נחַתן לשעה של פריצות.
ועלמה אקראית, שתחלוף לה ליד,
תגוייס למצווה ושליחות.
          'ואותה העלמה,' הוא הוסיף מעוּדַד,
          'תחותן לחולייה או לגדוד.'


נערה צעירה, ברחובות הרוסים,
תמלט - ורודפים אחריה.
ואם תתפס היא תודֵה לַאלים - 
תודה שלא תשתקף מעיניה.
זהו יום כלולתה. חתונה בלי ורדים.
היום המאושר בחייה.
כך תחגוג את יומה כששמונה לוחמים
נוהרים וגונחים מעליה.


זוהי דת השלווה של נביא השלום,
אלו הם לוחמי חירות וזכויות.
אלו פלוגות המורדים הנושאים בגאון
את דגלן של סיעות לוחמות.
אותן הסיעות מתהדרות בחזון,
מתהדרות בתמיכת האומות.
ואם ינצחו עד שררה ושלטון,
ישְכּחו תקריות מביכות.
          אך חירות שנולדה בהפקר ובִּיזְיוֹן
          לא תשכח את הפתווה הזאת. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה